Activitat 3: Construcció del coneixement II


Activitat 3: Introducció de coneixements (II)



Objectius:
  • Identificar les diferències entre sectors, per tal d’analitzar els diferents tipus d’oficis.
  • Reflexionar i debatre sobre els oficis antics i els actuals, per tal d’obsevar les diferències.

Continguts clau:
  • Sectors (primàri, secundàri i terciari)
  • Gremi
  • Ofici
  • Canvi i continuïtat
  • Organització social

Competències:
Dimensió món actual.
Competència 1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
Competència 2. Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
Competència 5. Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur.


Material:
  • Paper
  • Llapis
  • Goma
  • Llapis de colors
  • Fitxes per a cada alumne(veure Dossier del mestre)
Desenvolupament:
El desenvolupament d’aquesta activitat va molt lligat amb l’anterior. Aquesta activitat serà per aprofundir en el tema dels sectors dels oficis (primàri, secundàri i terciari). Aquesta activitat consistirà en una explicació prèvia del professor definint en què consisteix cada sector. Els alumnes intervindran posant exemples d’oficis de cada sector i argumentant el per què. Seguidament, faran unes petites classificacions per posar-ho en pràctica. Després, elaboraran una taula amb el nom de cada nen, l’ofici del pare i el sector, i l’ofici de la mare i el sector. Finalment, elaboraran un diagrama de barres per poder comparar els diferents sectors.
A partir d’aquí, es podrà obrir un debat, com per exemple la comparació del sector predominant a l’actualitat amb el sector predominant antigament, comparar els oficis dels pares (homes) amb el de les mares (dones), entre d’altres temes que puguin sorgir pels propis alumnes.


Criteris d’avaluació:

  • Mostrar una actitud activa al llarg de la sessió, tot participant amb els companys.
  • Diferenciar i dominar els diferents sectors que s’hauran treballat.
  • Conèixer els principals oficis a través dels pares dels alumnes de la classe.
  • Mantenir una actitud de respecte envers els companys alhora de fer les intervencions.
  • Participar en el debat de forma activa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario