Objectius:
- Identificar
les diferències entre sectors, per tal d’analitzar els diferents
tipus d’oficis.
- Reflexionar i debatre sobre els oficis antics i els actuals, per tal d’obsevar les diferències.
Continguts clau:
- Sectors
(primàri, secundàri i terciari)
- Gremi
- Ofici
- Canvi i
continuïtat
- Organització social
Competències:
Dimensió món actual.
Competència 1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
Competència 2. Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
Competència 5. Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur.
Material:
- Paper
- Llapis
- Goma
- Llapis de colors
- Fitxes per a cada alumne(veure Dossier del mestre)
El desenvolupament d’aquesta activitat va molt lligat amb l’anterior. Aquesta activitat serà per aprofundir en el tema dels sectors dels oficis (primàri, secundàri i terciari). Aquesta activitat consistirà en una explicació prèvia del professor definint en què consisteix cada sector. Els alumnes intervindran posant exemples d’oficis de cada sector i argumentant el per què. Seguidament, faran unes petites classificacions per posar-ho en pràctica. Després, elaboraran una taula amb el nom de cada nen, l’ofici del pare i el sector, i l’ofici de la mare i el sector. Finalment, elaboraran un diagrama de barres per poder comparar els diferents sectors.
A partir d’aquí, es podrà obrir un debat, com per exemple la comparació del sector predominant a l’actualitat amb el sector predominant antigament, comparar els oficis dels pares (homes) amb el de les mares (dones), entre d’altres temes que puguin sorgir pels propis alumnes.
Criteris d’avaluació:
- Mostrar
una actitud activa al llarg de la sessió, tot participant amb els
companys.
- Diferenciar
i dominar els diferents sectors que s’hauran treballat.
- Conèixer
els principals oficis a través dels pares dels alumnes de la
classe.
- Mantenir
una actitud de respecte envers els companys alhora de fer les
intervencions.
- Participar
en el debat de forma activa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario