Activitat 4: Aplicació d'allò que sabem

Activitat 4: Aplicació d’allò que sabem


Objectius:
  • Integrar el coneixement après amb la realització d’una representació gràfica, com ara un mapa.
  • Realitzar un mapa original, entenedor i que contingui la informació addient.
  • Treballar de manera conjunta per tal d’elaborar un resultat comú.
  • Planificar una investigació de forma col·lectiva, tot arribant a consensos i a idees comunes
  • Millorar les habilitats de planificació i elaboració d’esborranys.


Continguts clau:
  • Canvi i continuïtat.
  • Espai geogràfic.
  • Fases d’una investigació.
  • Organització social.
  • Sistema físic.


Competències:
Dimensió món actual.
Competència 1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
Competència 2. Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
Competència 3. Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi.


Material:
  • Mapes de la ciutat de Girona en DIN-A3 (un per grup)
  • Ordinadors amb connexió a Internet
  • Materials per realitzar el mural (representacions de la catedral, d’esglésies, places, monuments, etc.)
  • Folis per fer esborranys
  • Retoladors
  • Cola d’enganxar


Desenvolupament:
Amb tot el que han aprés, per grups de 4 o 5 persones hauran d’elaborar un mural on hi haurà un mapa de la ciutat de girona. En aquest mapa que elaboraran els alumnes, s’hi hauran de veure reflectits aquells aspectes més rellevants de la ciutat que s’han anat treballant al llarg de les sessions anteriors. A més, hauran de comparar aquells edificis o altres aspectes observables que són iguals abans i actualment i aquells que han canviat, i com són ara en l’actualitat.
Per tal de fer-lo els alumnes primerament recolliran la informació que hi volen afegir i  cercaran dades i més informació, en el cas que sigui necessari. Seguidament, tots junts decidiran els materials que voldran utilitzar per fer el mapa, fent-ne una llista.
El primer pas per a l’elaboració del mapa seria fer un esborrany d’aquest i de la seva llegenda, tot incloent-hi la informació addient, i els elements que hi voldran dibuixar.  Quan ja tinguin l’esborrany fet, començaran a dibuixar el mapa amb els diferents elements arquitectònics, com ara edificis, esglésies, catedrals, etc. els rius que travessen girona, i altres elements com places, edificis o carrers que creguin interessants d’incloure en el mapa.
Finalment, es farà una presentació oral a la resta del grup i es penjaran els treballs al passadís de l’escola, perquè tots els alumnes puguin veure els mapes que s’han realitzat.
Amb aquestes activitats, els alumnes aconseguiran integrar les diferències i semblançes de  la ciutat. Al fer-ho a través d’un mapa els alumnes podran ubicar-se a l’espai i tenir la idea de com era la ciutat de manera gràfica i directa. A més, coneixeran com era la ciutat fa anys enrerre i com ha anat canviant amb el pas dels anys.


Critèris d’avaluació:


  • Treballar de manera cooperativa amb la resta del grup.
  • Integrar tots els coneixements adquirits en la realització del mapa.
  • Realitzar un mapa entenedor i comprensible.
  • Exposar de manera clara i ordenada els conceptes adquirits a través d’una exposició oral.

No hay comentarios:

Publicar un comentario