Activitat 1: Idees prèvies

Activitat 1: Idees prèvies
Objectius:
  • Reflexionar sobre el pas del temps i els canvis: el passat i el present d’una ciutat.
  • Expressar adequadament de forma oral la seva opinió.
  • Representar gràficament de forma coherent la ciutat de Girona en la antiguitat..
  • Observar i analitzar detingudament la ciutat de Girona actual.
  • Mostrar una actitud de curiositat davant la observació de la ciutat.
  • Mostrar una actitud de respecte pels companys.
Continguts clau:
  • Canvi i continuïtat.
  • Organització social.
  • Sistema físic.
  • Espai geogràfic.
Competències:
Dimensió món actual
Competència 1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
Competència 2. Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
Material:
  • Folis de paper.
  • Llapis de colors.
  • Pissarra.
  • Guix.
Desenvolupament:
En aquesta activitat, el mestre formularà la següent pregunta als alumnes: Com us imagineu que era la ciutat de Girona antigament?. El mestre organitzarà els alumnes en petits grups i, d’aquesta manera, hauran de reflexionar sobre la pregunta i respondre-la mitjançant el consens amb el grup. A continuació, cada grup sortirà davant de la resta dels alumnes i explicaran de forma oral la seva opinió sobre com creuen que era Girona antigament. Finalment, els alumnes podran exposar nous dubtes i preguntes que els hagin sorgit durant aquesta part de l’activitat. El mestre anotarà les preguntes que sorgeixin a la pissarra (a la qual realitzarà una fotografia per tal que hi hagi constància) de manera que, posteriorment, analitzaran si els alumnes han assolit els coneixements que necessitaven.
Després, el mestre demanarà als alumnes que de forma individual dibuixin la ciutat de Girona antigament, destacant aquells elements que creguin que estaven en un passat, si encara hi són, i argumentant per què els han representat.

Per finalitzar l’activitat, es realitzarà una sortida pel Barri Vell de Girona per tal d’analitzar entre tots si les seves opinions, creences i representacions gràfiques de la ciutat antigament són certes. Per tant, els alumnes hauran d’observar, interpretar i descobrir com era en un passat la ciutat de Girona. Aquesta activitat se centra en el fet que els alumnes formulin preguntes, com per exemple: per què els edificis són de pedra?, com eren abans les carreteres?, etc. per tal de que el mestre conegui els seus coneixements previs sobre el tema. 
Criteris d’avaluació:


  • Expressar de forma oral i gràfica com creuen que ha canviat amb el temps la ciutat de Girona.
  • Expressar-se oralment de forma ordenada, clara i coherent.
  • Realitzar un dibuix sobre la ciutat de Girona antigament de forma coherent i clara.
  • Observar mostrant una actitud de curiositat la ciutat de Girona, realitzant comentaris sobre aquesta.
  • Mostrar una actitud de respecte i escolta pels companys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario